
Sådan løftede Hjem.dk kunderejsen med Klaviyo
Hjem.dk er en dansk online forhandler indenfor interiør, belysning og isenkram. Med base i Silkeborg har Hjem.dk etableret sig som en webshop kendt for høj kvalitet, hurtig levering og konkurrencedygtige priser. Virksomhedens mission er at gøre online shopping nemmere, hurtigere og mere sikker for deres kunder, mens deres vision er at blive den foretrukne webshop for alt til hjemmet.
Opgaven
Hjem.dk ønskede at reducere deres afhængighed af Google og samtidig styrke deres anvendelse af 1. parts data. Deres mål var at levere skræddersyet og personlig kommunikation til deres kunder, men deres eksisterende mailplatform kunne ikke imødekomme disse krav. De søgte derfor en ny mailplatform, der kunne understøtte deres mål om en mere målrettet og effektiv kundekommunikation.
Løsningen
Just MA samarbejdede tæt med Hjem.dk om at finde og implementere en ny mailplatform, Klaviyo, der kunne opfylde deres behov for personalisering og kundesegmentering. Med en “kom-godt-igang” pakke og grundig vejledning fra Just MA, blev skiftet til Klaviyo gennemført på en tryg og overskuelig måde. Tom Brændstrup spillede en central rolle i processen ved at forklare fordele og ulemper ved forskellige platforme, hvilket sikrede, at Hjem.dk kunne træffe det rette valg for dem..
Resultatet
Implementeringen af Klaviyo har markant forbedret Hjem.dk´s kunderejse. Hjem.dk har opnået en bedre struktur i deres kommunikation og kan nu ramme kunderne på de helt rigtige tidspunkter. Deres åbningsrate er forbedret, og de har fået større klarhed over kundernes adfærd. Kvaliteten af deres flows er væsentligt forbedret, hvilket inkluderer opsætning af velkomst- og abandoncart flows samt planer om yderligere personaliserede flows baseret på produkt- og brand interesse. Hjem.dk føler sig, efter samarbejdet, rigtig godt rustet til at opsætte og vedligeholde disse flows selvstændigt, hvilket giver dem større kontrol og fleksibilitet i deres markedsføringsstrategi.
Tom Brændstrup skaber en unik tryghed og har altid vores bedste interesser for øje. Han går gerne ud over sit ansvarsområde, hvis han ser potentiale for forbedringer. Toms evne til at forklare komplekse emner på en klar og forståelig måde, både operationelt og strategisk, har været uvurderlig. Vi har især værdsat, at vi alle har følt os som en del af processen, og at Tom har formået at få alle involverede parter med på rejsen. Nemhed, hurtighed og tryghed er centrale værdier for os, og det har Just MA indfriet til fulde
Martin Skjold
Head of e-commerce
Hjem.dk