Fra Email-marketing til avanceret marketing automation hos Tiffany
Opgaven
Tiffany, en nordjysk multibrandstore, ønskede at opgradere fra traditionel e-mailmarketing til marketing automation for at udnytte deres omfattende data effektivt. Just MA blev involveret for at drive overgangen med fokus på at udnytte Tiffany’s mange datapunkter på tværs af kanaler og automatisere marketingprocesser for en mere målrettet kundekommunikation.
Løsningen
Just MA organiserede workshops hos Tiffany for at dykke ned i deres specifikke behov og forstå deres kundeflow. Den indsamlede information gjorde det muligt for os at tilpasse og vælge den mest passende marketing automation-platform. Valget faldt på ActiveCampaign, som, sammen med Tiffany’s anbefalingsværktøj, åbnede nye muligheder for personlig kundekommunikation.
Resultatet
Efter implementeringen af ActiveCampaign har Tiffany opnået præcis kundesegmentering og automatiseret flere tidligere manuelle processer, hvilket har øget effektiviteten markant. Den nye løsning er let at skalere og tilpasse, hvilket støtter Tiffanys vækstambitioner, både lokalt og internationalt. Samtidig giver den synkroniserede databaser en dybere indsigt i kundeadfærd, hvilket hjælper Tiffany med at forfine deres marketingstrategi.
Smidigt og proaktivt samarbejde
Vi ville have et mere komplet set-up, som skulle være skalerbart til nye markeder og nye lande. Vi har oplevet samarbejdet med Just-MA, som rigtig smidigt og har oplevet Tom som proaktiv og hjælpsom i processen, hvilket vi er rigtig glade for.
Mads Futtrup
Head of E-commerce hos Tiffany