Målrettet e-mail marketing og automatisering skaber højere engagement og effektivitet
Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) er en af Danmarks største møde- og eventfaciliteter med fokus på både forretning og kultur. Med over 500.000 årlige gæster tilbyder AKKC faciliteter til kongresser, konferencer, møder og store kulturelle events som koncerter, teater og ballet.
AKKC ønskede at udvikle deres email-marketingstrategi og skifte fra deres daværende platform, Mailchimp, til et mere avanceret system. Målet var at kunne indsamle og bruge kundedata mere strategisk samt at automatisere flere af de manuelle processer. Det var essentielt for dem at kunne segmentere deres nyhedsbrevsmodtagere mere præcist, så de kunne sende mere relevante og målrettede nyhedsbreve. AKKC havde en klar idé om, hvad de ønskede, men havde brug for hjælp til at vælge den rigtige platform, der kunne understøtte deres ambitioner om automatisering og videre udvikling.
Løsningen
Just MA blev involveret for at hjælpe AKKC med at verificere, om ActiveCampaign var den rette løsning til deres behov. Gennem workshops og dybdegående analyser af AKKC’s data, systemer og fremtidige ønsker hjalp Tom med at sikre, at valget af ActiveCampaign var det rigtige. Han bidrog med viden og indsigt i, hvordan AKKC kunne udnytte data mere strategisk og skabe en mere automatiseret arbejdsgang. Tom gav også rådgivning om aspekter, AKKC ikke tidligere havde overvejet, hvilket var med til at optimere deres beslutningsproces.
Resultatet
Som resultat af samarbejdet med Just MA, har AKKC implementeret en mere effektiv og målrettet email-marketingstrategi. Ved hjælp af detaljeret segmentering baseret på modtagernes præferencer og adfærd, udsender AKKC nu nyhedsbreve med mere relevant og personligt indhold, hvilket har forbedret modtagernes engagement. Automatiserede mailserier, som velkomst flows og win-back kampagner for inaktive abonnenter, kører nu løbende, og integrationen mellem Ticketmaster og ActiveCampaign har reduceret manuelle arbejdsopgaver. Disse forbedringer har samlet gjort det muligt for AKKC at bruge deres data langt mere strategisk.
Tom fra Just MA er en dygtig og meget reel sparringspartner. Just MA løste ikke blot vores udfordringer, men sikrede også, at vi efterfølgende havde redskaberne til at fortsætte udviklingen af vores email-marketing og brugen af data. Tom sikrede, at vi havde et klart grundlag for at træffe den beslutning, der passede bedst til vores setup i Aalborg Kongres & Kultur Center. Vi valgte bevidst Just MA frem for et større bureau, da vi ønskede en hands-on sparringspartner med specialviden inden for marketing automation.
Christian Haugaard Brix
Marketing & data manager
Aalborg Kongres & Kultur Center