Destination Vadehavskysten

Digitalt stærkere på Vadehavskysten

Præsentation

Destination Vadehavskysten er ét af 19 destinationsselskaber i Danmark, som alle er oprettet for at skabe vækst i deres lokalområder. Destination Vadehavskysten har hovedkontor på Torvet i Esbjerg, hvor der er 8 ansatte. De har desuden sæsonåbne turistkontorer i Ribe og på Fanø, hvor der er tilknyttet personale i højsæsonen. Selskabet arbejder med at fremme turisme og erhverv, udvikle området og hjælper generelt med at styrke samarbejde, på tværs af både offentlige og private selskaber og organisationer. Selskabet er støttet med tilskud fra kommunen og drives desuden med midler fra erhvervspartnere fra området.

Opgaven

Hos Destination Vadehavskysten ønskede man sig brændende et digitalt system, der kunne samle informationer om partnere og aktiviteter. Alt lå som viden hos den enkelte medarbejder eller i delte excel-ark hist og her. Der var ikke ét samlet system, hvor medarbejderne kunne trække informationer.

En helt anden opgave opstod i forbindelse med corona-krisen, hvor det blev tydeligt, at Destination Vadehavskystens lokale partnere, havde brug for et digitalt løft. Destinationsselskabet søgte derfor midler hjem, til netop at styrke de lokale virksomheders online tilstedeværelse. Herefter skulle Destination Vadehavskysten have lokaliseret virksomheder og afklaret behovet for hjælp.

Løsningen

Første opgave for Just MA var at klarlægge hvilket CRM system, der ville passe bedst til netop Destination Vadehavskysten. Tom kom ind over og dannede sig hurtigt et overblik. Selve implementeringen er selvfølgelig et stort stykke arbejde og lidt af en mundfuld at vænne sig til for medarbejderne, men i dag kører det. CRM systemet binder tingene sammen, så alle Destination Vadehavskystens medarbejdere nemt og hurtigt kan hente informationer om medlemmer, kunder og partnere frem. Nu kan de alle se, hvem der har modtaget nyhedsbrev, hvem der har deltaget i hvilke arrangementer osv.

Til opgaven der vedrørte lokale partneres digitale tilstedeværelse, blev Just MA hyret ind. Der blev holdt indledende møder med lokale virksomheder, hvor Tom fik et overblik over behovet for hjælp. Via Just MA’s store netværk blev der koblet digitale eksperter sammen med de lokale partnere.

Resultatet

Det nye CRM system har gjort det muligt for Destination Vadehavskysten, at selektere informationer og har lettet arbejdet meget. De hjemmelavede excel-ark over forskellige aktiviteter og partnere er væk, og alle trækker informationer samme sted fra.

De lokale partnere, det havde behov for øget digital tilstedeværelse, er blevet koblet sammen med relevante eksperter inden for det område, der har brug for hjælp til. Og tilbagemeldingerne fra de lokale virksomheder, der indgik i projektet, er overvejende positive.

Udtalelse

”Samarbejdet med Tom hos Just MA har været lærerigt. Der er altid god stemning, når Tom er med ind over. Han er meget energisk, idérig – og så ser han opgaverne med kommercielle øjne, hvilket er en stor hjælp til vores branche generelt. Projekterne er afsluttede, men vi kontakter fortsat Tom, når der opstår behov for support”

Katrine Jung, Marketingchef hos Destination Vadehavskysten

Lad os starte med en uforpligtende snak

Vi er altid interesserede i at høre dine ønsker, og Tom er altid klar til en uforpligtende snak.

Ring til Tom på +45 51 78 07 07 eller send en mail på info@just-ma.dk.