Just MA

Just MA er sat i verden for at gøre Marketing Automation (MA) mere håndgribeligt at arbejde med og ikke mindst at overskue.

Marketing Automation er mange ting, men grundlæggende er det en værktøjskasse, der giver Marketing afdelingen mulighed for at synliggøre den målbare værdi, den skaber.

I stedet for gætterier, antagelser og formodninger, giver Marketing Automation gennemsigtighed og ikke mindst kontrollen væk fra en IT-afdeling og tilbage til Marketing.

“Det handler om at skaffe kunderne ind i jeres butik” – er en SEO/SEM/SoMe sælgers evige argument, men jeg tillader mig at spørge: “Hva’ så når de er i butikken?”

Det er vigtigt at bevæge sig væk fra at gætte på kundens adfærd, og fra kun at have fokus på at skabe trafik. Fokus skal derimod være på, at få det maksimale ud af den trafik du allerede har – uanset hvor den kommer fra – ved at adskille de besøgende fra hinanden igennem segmentering ved brug af konkret data og brugeradfærd. På den måde kan der holdes fokus på den rigtige trafik og ikke mindst, skaffe mere af denne.

Så slut med at bruge tid på de kunder, der kommer i butikken for at få smagsprøver, men i stedet fuld fokus på de kunder, der kommer i butikken for at handle. Det kan Just MA hjælpe med.

Hver person modtager dagligt cirka 3.000 mediebudskaber. Desværre vil forbrugeren kun være opmærksom på omkring 50 af disse, hvoraf færre end 5 huskes! Derfor har kravene til at være relevant aldrig været større – og “one-size-fits-all” budskaber er forbi.

“Even when you are marketing to your entire audience or customer base, you are still simply speaking to a single human at any given time” – Ann Handley